Dne 13. srpna 1905 oslavil děkan P. Franz Wessely ve věku téměř 86 let narodil se v roce
–
1819 v Chomutově své šedesáté výročí vysvěcení na kněze. Od 1. dubna 1906 odešel po takřka
–
61 letech pastorační činnosti do důchodu.
Bouřka
Dne 25. května 1906 mezi druhou a třetí hodinou odpolední se nad kraj přihnala velká bouřka.
Blesk uhodil do telegrafního vedení na silnici do Žatce, poškodil pět sloupů a částečně dorazil až do
Blitzplatte [?] telegrafního úřadu, čímž srazil pošmistra Franze Leitela, aniž způsobil další škody.
Vedení k přístroji už totiž bylo odpojeno. Před třetí hodinou zaplavila voda pravý násep potoka nad
vsí, protrhla ho u pole majitele čp. 5, zaplavila tamní pole a luka a vtrhla do dvora čp. 1, který
byl rázem pod vodou. Náves od čp. 1 až k mostu se podobala jezeru, také školní zahrada byla z
větší části zatopena. U domu čp. 14 zatopila voda násep a prorazila si cestu jeho dvorem; vpravo
tekla přes panské chmelnice. U chmelnice majitele statku čp. 5 protrhla pravý násep, vylila se také
přes levý a zničila všechno seno, co tam bylo. Bouřka připomínala tu z 31. května 1882,
tentokrát chyběly jen kroupy.
Příchod faráře P. Karla Schönigera
Dne 11. září 1906 byl slavnostně uvítán P. Karl Schöniger, narozený v Chrašťanech u Krásného
Dvora. Předtím byl farářem v Turči.
Stavba silnice
Na podzim 1906 byl zplanýrován povrch velkočernocké části silnice spojující Velkou a Malou
Černoc a na začátku roku 1907 se začalo s její povrchovou úpravou. Betonový most postavila
firma Malík z Litoměřic.
(s. 33) Oprava kostelní věže
Uprostřed června 1907 snesl klempířský mistr Anton Altmann z Podbořan z věže kříž a makovici,
aby je pozlatil. Odhad nákladů činil 1300 K. Stejně jako oprava vnějšku kostela a fary v roce
1906 se většina nákladů hradila z kostelního jmění. Při zlacení makovice a kříže v roce 1865 do
nich nebyla vložena žádná listina. Tehdy práci vykonal klempíř J. Rosazin ze Žatce. Kříž je tři
metry dlouhý a je zasazený 50 cm do tělesa věže. Plechová makovice je vysoká 104 cm. Dne 6.
srpna 1907 opět kříž a makovici usadil zpět na místo truhlář Wenzel Voigt z čp. 86. Do makovice
byl vložen šestistránkový pamětní spis, sepsaný vrchním učitelem Augustem Schäferem. Týkal se roku
1907 a uložený byl v plechovém pouzdře, jež zdarma zhotovil mistr Altmann.
Válcování silnice a zátěžová zkouška mostu
Dne 9. září 1907 začal s parní válec, patřící okresnímu zastupitelstvu, s válcováním silnice na
Malou Černoc; 20. září byla akce dokončena. Za přítomnosti vrchního inženýra stavební firmy
Malíka, cestmistra okresního zastupitelstva, zdejšího starosty J. Riedla a členů obecního zastupitelstva
Reichla a Tscherného, provedl parní válec zátěžovou zkoušku nového mostu. Čtyři betonová křídla
mostu u mlýna stála 1400 K.